|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Govorne interaktivne družabne igreNa naslednji strani boste našli nekaj didaktični družabnih iger za aktivno preživljanje deževnih popoldnevov in otroških zabav. Izberite igro, ki ustreza številu otrok v skupini, želenemu cilju in zahtevnostni stopnji. Lažje vaje so označene z zelenimi, srednje težke z modrimi, najtežje pa z rdečimi naslovi. Skrivnostna škatlaNamen igre: Spoznavanje predmetov Število otrok: 1 ali več V škatlo (npr. škatlo za čevlje) položimo "skrivnostni" predmet (svinčnik, lepilni trak, kuhinjsko krpo...) in jo zapremo s pokrovom. Težja različica igre: Otroci lahko zgolj premikajo, stresajo in
poslušajo zvoke, ki jih povzroča predmet. Vozniški ABCNamen igre: utrjevanje abecede in kratkočasenje med vožnjo Število otrok: 1 ali več Igro igramo med vožnjo v avtomobilu. Igralci določijo predele, kjer bodo med vožnjo iskali črke (registrske tablice, smerokazi, ulice…). Igro pričnejo z iskanjem črke a. Prvi, ki najde črko, jo glasno pove in pokaže, kje jo je videl. S tem si prisluži točko. Igralci nato iščejo naslednjo črko abecede. Za lažjo različico igre lahko izločite šumnike, za težjo različico pa omejite iskanje na na primer, le na področje registrskih tablic.
ČebeliceNamen igre: Vzpostavitev pozornosti pri otroku, učenje številk Število otrok: 1 ali več TUKAJ JE PANJ, Prispevala: Rebeka Vidic
ZgodbicaNamen igre: krepitev ustvarjalnosti in govora Število otrok: 1 ali več V reviji izberemo sliko in otrok na njeni osnovi pripoveduje poljubno izmišljeno zgodbico.
Besedna olimpijadaNamen igre: krepitev besednega zaklada Število otrok: 2 ali več Vsak igralec poskuša v minuti povedati čim več besed na isto črko, ki jo je določil soigralec (ali odrasla oseba). Slednji tudi šteje pravilne besede.
Leti, letiNamen igre: krepitev logičnega razmišljanja in hitrejšega odzivanja Število igralcev: 2 ali več Otroci s prstom potrkavajo po mizi ali z dlanjo po tleh. Oseba, ki prične z igro, glasno izgovarja: »Leti, leti, leti…«. Vsakih nekaj sekund izgovori besedo (žival, osebo, stvar…), ki leta po zraku ali pa tudi ne. Če pove stvar, ki ne leti (na primer drevo), otroci nadaljujejo s potrkavanjem, če pa pove stvar, ki leti (na primer regratova lučka ali metulj), pa morajo igralci čim hitreje dvigniti roke v zrak. Otroci, ki roke dvignejo prepozno ali jih dvignejo pri besedi, ki ne leti, dobijo negativne točke. Igro lahko igramo na izpadanje z določenim številom negativnih točk. Po določenem času lahko vodenje igre prevzame drug igralec. Vodja igre, ki izbira besede, lahko s svojim dvigovanjem rok zmede ostale udeležence.
TaborjenjeNamen igre: krepitev besednega zaklada Število otrok: 2 ali več Prvi igralec reče: “Jaz grem na taborjenje. S seboj bom vzel…” Igralec si izbere poljubno stvar, ki bi jo vzel na taborjenje, na primer šotor. Naslednji igralec nadaljuje igro tako, da uporabi zadnjo črko predhodnega igralca. V našem primeru je to črka r. Igro tako lahko v našem primeru nadaljujemo na naslednji način: “Jaz grem na taborjenje in bom s seboj vzel ribiško palico.” Ker ribiško palico lahko vzamemo s seboj na taborjenje, vsi soigralci potrdijo idejo tako, da rečejo “Seveda, prinesi ribiško palico s seboj!” Če naslednji igralec ne pove besede, ki se pričenja s pravilno črko ali, če pove besedo, ki nima povezave s taborjenjem, soigralci rečej “Ne, tega pa ne moreš prinesti s seboj!” Igra se nadaljuje, dokler igralci ne izčrpajo idej. Za lažjo različico igre lahko določimo, da je naslednja beseda lahko karkoli in ni nujno povezana s taborjenjem.
Prepovedane črkeNamen igre: krepitev besednega zaklada, iznajdljivost Število otrok: 2 ali več Igralci določijo eno ali več črk, ki bodo v naslednji igri prepovedane. Nato mora vsak izmed igralcev povedati svojo zgodbico (na primer, kaj je počel med vikendom), pri čemer pa besede ne smejo vsebovati prepovedanih črk. Igra postaja težja z izločanjem pogostejših črk (p, r, a, e...) ali z izločanjem večjega števila črk.
Kdo sem jaz?Namen igre: usmerjanje koncentracije na točno določen cilj. Število igralcev: 2 ali več Nekdo pove, da je oseba, žival, stvar ali kraj. Ostali igralci nato postavljajo vprašanja (Ali si rdeč? Ali lajaš? Ali si v Sloveniji? Te lahko pojem?...). Odgovor je lahko izključno da ali ne. Za večjo enakopravnost lahko vsakemu igralcu dodelimo le eno vprašanje naenkrat. Zmagovalec začne naslednjo igro.
Moj očka ima trgovinoNamen igre: krepitev spomina, poudarjanje medsebojne pomoči za doseganje skupnega cilja Število igralcev: 2 ali več Prvi igralec reče: “Moj očka ima trgovino in prodaja …” ter doda besedo na prvo črko abecede, na primer avtomobile. Naslednji igralec ponovi celoten stavek prejšnjega igralca ter doda besedo na naslednjo črko abecede. Primer: “Moj očka ima prodajalno in prodaja avtomobile in banane.” Če se igralec ne more spomniti besede s seznama, je izločen iz tekmovanja. V lažji različici pa mu ostali igralci lahko pomagajo z namigi in mu tako pomagajo dokončati seznam.
Povej, kdajNamen igre: logično razmišljanje, spoznavanje naravnih pojavov Število otrok: 3 ali več Vodja igre pove stavek z opisom pojava (Sonce zahaja. Pada sneg.) in poda žogo nekomu izmed otrok. Ta mora povedati, kdaj se pojav zgodi (zvečer, pozimi…).
Nevarna sedmicaNamen igre: učenje poštevanke, krepitev koncentracije Število udeležencev: 3 ali več Igralci se posedejo v krog in prvi začne igro s številko 1. Igralec na desni nadaljuje zaporedje s številko 2. V isti smeri nadaljujemo igro, pri čemer številke, ki vsebuje 7 ali so deljive s 7, zamenjamo z vzklikom “Opa!” Čez nekaj časa lahko igri spremenimo pravila in številko 7 nadomestimo z drugo.
ZavozlankaNamen igre: spoznavanje skupine, razgibavanje Število udeležencev: vsaj 4 (sodo število)
Če skupina nima sodega števila udeležencev, se skupini pridruži organizator igre. Če je udeležencev več kot 8, je bolje nadaljevati v dveh skupinah.
NasprotjaNamen igre: hitro iskanje nasprotij, razvoj govornih spretnosti Število otrok: 4 ali več Otroci se posedejo v krog in si podajajo žogo. Prvi otrok pove eno skrajnost, na primer vroče, mokro, črno… Otrok, ki prejme žogo, pove nasprotje (mrzlo, suho, belo…) in pove novo skrajno besedo. Težja različica igre so sopomenke in podpomenke. Prvi otrok določi besedo (roža, avtomobil…), drugi otrok pa pove sopomenko ali podpomenko (vrtnica, Mercedes…). Lažjo različico igre predstavljajo povezane besede. Nekdo pove besedo (primer: sonce), naslednji otrok pa pove besedo, ki je smiselno povezana s prejšnjo (primer: luna – oba sta na nebu, banana – oba sta rumene barve…).
Kdo vodi?Namen igre: Zbranost, urjenje neverbalnega izražanja Število otrok: 4 ali več Eden izmed otrok v skupini prične s prikazom gibov (razgibalne vaje, kriljenje z rokami, poskakovanje...). Otroci uporabljajo le neverbalno izražanje. Ostali udeleženci poskušajo oponašati vodjo igre. Slednji lahko kadarkoli preda glavno vlogo drugemu igralcu. To mora storiti brez glasu (z mežikom, nasmehom...). Novi vodja lahko kadarkoli prevzame pobudo in začne voditi igro. Ostali igralci morajo biti na to pazljivi in sprevideti, kdo je novi vodja ter mu slediti.
KočijaNamen igre: krepitev odzivnosti in pozornosti Število udeležencev: vsaj 6 6 ali več stolov postavimo v obliko kočije in nanje posadimo udeležence. Vsak udeleženec ima svojo vlogo: konj ali več konjev, sprednje levo kolo, sprednje desno kolo, kočijaž, kralj, kraljica, zadnje levo kolo, zadnje desno kolo, zavora… Povezovalec igre pripoveduje zgodbo, v kateri so večkrat omenjene prej razdeljene vloge. Ob pripovedovanju mora vsak udeleženec, ko zasliši svojo vlogo, steči okrog svojega stola in zopet sesti nanj. Če povezovalec omeni kočijo, morajo steči vsa kolesa (in zavore). Če se posameznik zmoti in pozabi steči ali steče po nepotrebnem, dobi kazensko točko. Primer zgodbice: Nekoč sta živela kralj in kraljica (kralj in kraljica naredita krog). Kralju je bilo ime Matjaž, kraljici pa Marija. Kralj in kraljica sta imela lepo kočijo (tečejo vsa kolesa in zavore). Kljub lepoti in udobnosti kočije pa sta se rada sprehajala in hodila v gore. Nekega lepega dne je kralj povabil kraljico na izlet do bližnje planine s kočijo. Naročil je kočijažu, naj pripravi kočijo in vpreže konje. Ko je bila kočija pripravljena, je kočijaž poklical kralja in kraljico ter ju povabil naj vstopita v kočijo. Konjiček je zarezgetal, kralj je kraljici podal roko in ji pomagal vstopiti v kočijo. Kočijaž je preveril prvo levo kolo, prvo desno kolo ter zadnja kolesa in nato prignal konjička, da je ta potegnil. Med potjo je kralj kraljici trdneje zavezal planinske čevlje, kraljica pa je dahnila: "Kralj, moj dragi kralj, kako si prijazen v tej najini kočiji." Konjiček je peketal po gladki cesti, kočija se je pozibavala sem ter tja. Nenadoma kraljica vpraša kralja: "Ali se ti ne zdi, da prednje levo kolo škriplje?" Kralj napne ušesa, prisluhne kočiji in vpraša kočijaža: "Ali je vse v redu z našo kočijo?" Kočijaž se zresni, konjička umiri, prisluhne kočiji, zategne zavoro in kočija se ustavi. Kočijaž pogleda prednje levo kolo, nato prednje desno kolo, zatem še zadnje levo kolo in zadnje desno kolo. "Spoštovana Kralj in kraljica, kočija je v okvari. Konje bom izpregel in kočijo bom moral popraviti. Kralju in kraljici pa priporočam, da pot nadaljujeta peš." Kralj in kraljica sta v roke vzela pohodni palici in se na pot odpravila peš. Od takrat sta kralj Matjaž in kraljica Marija vneta pohodnika in če boste hodili po planinskih poteh, ju boste zanesljivo srečali ali pa boste videli le pokvarjeno kočijo.
PrijateljiNamen igre: spoznavanje skupine, lastnosti posameznikov ter izgraditev medsebojnega spoštovanja Število igralcev: vsaj 8 Igralci se postavijo v krog. Vsak si izbere vzdevek in ga pove ostalim. Igralci si nato pričnejo podajati žogico (ali drug rekvizit). Pred podajo mora igralec poklicati soigralca, ki mu podaja žogico, po njegovem vzdevku. Istemu igralcu ne smemo podajati dvakrat zaporedoma. Ko igra steče, v krog dodajamo dodatne žogice. Določimo lahko tudi pravilo, da mora v enem krogu vsak igralec prejeti žogico natanko enkrat. Po določenem času lahko igralci spremenijo svoje vzdevke.
Tematska imenaNamen igre: spoznavanje skupine in imen, urjenje spomina Število igralcev: vsaj 6
TelefonNamen igre: vzpostavljanje sproščenega vzdušja v skupini Število igralcev: vsaj 10 Igralci se posedejo v krog. Nekdo začne igro tako, da soigralcu na svoji desni le enkrat prišepne besedo v uho. Beseda nato brez vprašanj potuje proti desni in zadnji igralec jo mora glasno izgovoriti. Pogosto se zgodi, da se beseda po poti spremeni. Za težjo različico igre lahko povemo tuje besede ali nenavadne stavke. Lahko tudi povemo besedo desnemu soigralcu, takoj zatem pa še levemu, tako da se sporočili na sredini kroga prekrižata.
|
|
|